در کمترین زمان ماهواره هایمان را در بالاترین سطح قرار می دهیم/ رونمایی از ماهواره مخابراتی خلیج فار

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در سطح ملی و منطقه‌ای ایفای نقش می‌کند که این امر را مدیون همت مبارزان و مجاهدان در راه حق است که علاوه بر اینکه در عرصه دفاع مقدس خوش درخشیدند در عرصه سازندگی این ملت بزرگ نیز از خود یادگارهایی به جای گذاشتند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از خبرگزاری مهر،‌ سردار حسین دهقان پیش از مراسم رونمایی از ماهواره‌های خلیج فارس و تدبیر در سالن اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی افزود: استقلال به معنای این نیست که در اطراف کشور چهاردیواری ایجاد کنیم و فارغ از محیط پیرامون هر آنچه را ملت نیاز دارد تأمین کنیم بلکه استقلال که از شعارهای جمهوری اسلامی است مفهومش این است که آنچه را نیاز داریم با اتکا به اراده خود و فارغ از تحمیل سایر کشورها تولید کنیم.

وزیر دفاع گفت: در حوزه سیاسی، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که خارج از اراده و سلطه دیگران اهداف و منافع ملی خود را ترسیم، طراحی و اجرا می کند.

وی افزود: اگر در پی استقلال واقعی هستیم باید به دنبال کسب قدرت باشیم.

وزیر دفاع گفت: در حوزه علوم به طور عموم و فناوری‌ها و علومی که ما را در یک وضع برتر نسبت به راهبردهای ما قرار می دهد باید در پی اهداف بلندتری باشیم و اگرچه نظام سلطه تلاش می کند ملت‌ها را از دستیابی به بسیاری از عرصه های فناوری‌ها بازدارد، اما باید با برداشتن تمام موانع و سدها روز به روز خود را قدرتمندتر کنیم.

وی افزود: امروز ملت ما به حدی از بلوغ علمی  و آکادمیک و دستیابی به زیرساخت‌ها برای فناوری‌های مختلف دست یافته است که با شجاعت می‌توانیم ادعا کنیم که این ملت قادر است با اتکا به قابلیت‌هایی که ایجاد کرده است هر آنچه را نیاز دارد تولید کند.

دهقان گفت: این اراده و عزم و استعدادی که در ملت ما وجود دارد در سایه پیروزی انقلاب و احیای ملی صورت گرفته است و شاهد هستیم که هم‌اکنون امواج گسترده و عمیقی در همه عرصه‌های تولید و سازندگی و فناوری درکشور وجود دارد.

وزیر دفاع همچنین اظهار داشت: اساساً فناوری ها زندگی روزمره مردم را از جنبه های مثبت و منفی تحت تأثیر قرار می دهد اما باید با مدیریت، جامعه را از جنبه های منفی فناوری دور نگه داشت.

وی سپس به بحث فناوری هوا فضا در کشور اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در بالاترین سطح فناوری فضایی در منطقه و در بین کشورهای نوظهور دراین عرصه قرار گرفته است.

دهقان گفت: فناوری فضایی مجموعه ای از قابلیت ها را ایجاد می کند که با فناوری‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به این قابلیت‌ها افزود: فناوری فضایی می تواند راه حل‌های مختلفی در توسعه امن کشور به وجود آورد و امکان ارائه خدمات مشترک را در هر جای دنیا فراهم می کند.

وزیر دفاع گفت: امروز در سطح ملی می توانیم بگوییم که همه فناوری‌های فضای بومی را در اختیار  داریم و در مسیری که ترسیم شده است زمان زیادی نخواهد گذاشت که ماهواره را در بالاترین سطح جو قرار دهیم.

رونمایی از ماهواره مخابراتی خلیج فارس

همزمان با روز فناوری فضایی، از ماهواره مخابراتی خلیج فارس در سالن اجلاس سران تهران رونمایی شد.

در این نمایشگاه از دستاوردهای سازمان‌های فضایی، وزارت دفاع، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اتحادیه هوافضا با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور رونمایی شد.

ماهواره مخابراتی خلیج فارس به دست متخصصان دانشگاه صنعتی مالک اشتر طراحی و ساخته شده است.

این ماهواره سازگار با بستر ارتباطی بی‌سیم زمین پایه کشور است و خدمات ارتباطی بی‌سیم ماهواره ای را به صورت امن با پوشش جغرافیایی ملی یا منطقه‌ای ارائه می کند.

این سامانه مجهز به پایانه‌های کاربری کوچک و سبک است و در شرایط بروز بحران ناشی از حوادث و بلایای طبیعی مورد استفاده نیروهای امدادی قرار می گیرد.

از کاربردهای این ماهواره تبادل پیام های داده دیجیتالی متنی و یا صوتی بین کاربران متحرک یک شبکه بی‌سیم زمینی و پخش پیام‌های همگانی و همین طور جمع آوری حسگرهای نصب شده در نقاط دور از دسترس است.

در این مراسم از ماهواره تدبیر رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاوردهای عرصه فضایی از بخش‌های خصوصی و دولتی دایر بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا